Znany i ceniony program do zarządzania bibliografią dla systemu Mac OS, od niedawna dostępny także dla użytkowników Windows. Oprogramowanie jest płatne, ale hybrydowe, łączy w sobie zalety oferowane zarówno w Zotero, jak i Mendeley'u. Pozwala na sprawne zarządzanie dokumentami na dysku, ich komentowanie oraz na efektywne cytowanie ich w redagowanych tekstach. Program jest wyposażony
w bardzo skuteczny algorytm, który pozwala na eliminowanie tych samych artykułów, nawet jeżeli mają inną nazwę oraz wielkość.
• ma mechanizm wyłapywania tych samych plików, które mają różne nazwy
i wielkości;
• pozwala robić w jednym miejscu trzy rzeczy: (1) zbierać wszystkie dokumenty, PDFy oraz katalogować je, tagować i układać z nich kolekcje; (2) komentować PDFy oraz (3) cytować te wszystkie materiały w publikacji bez konieczności ponownego ich opisywania;
• przywołując „okno cytowań”, które pozwala nam wstawiać odnośniki bibliograficzne w programach takich jak np. Word Scrivener, korzystamy
z programu ja z „ogólnosystemowego menedżera cytowań”. Oznacza to,
że teoretycznie możemy korzystać z rozwiązań Papersa w każdym edytorze tekstów.
• dostępna jest 30-dniowa wersja próbna.